onsdag 20. mai 2009

MOR, DU LYVER!

Storesmurfen har gjort en tegnelekse han overhodet ikke er fornøyd med. Så lite fornøyd at han må gråte litt under tannpussen før han skal dra avgårde til skolen. Tegningen er stygg stygg stygg, ifølge han selv, han vil så gjerne tegne fint fint fint! Egentlig vil han helst gå å legge seg igjen.
 
- Men jeg synes at tegningen din er KJEMPEFIN, jeg! ( og jeg mener det!)
- Men mamma, jeg kan jo ikke tro på deg! ALLE foreldre sier det til barna sine, spesielt når de har tegnet STYGGE tegninger!

Det er en hard hard verden der ute i tegnetimene..

4 kommentarer:

fru Storlien sa...

"det sier du bare fordi du er glad i meg" sa høvdingen til sin tante da han var mye yngre enn det han er nå...

Mammadamen sa...

Kjenner meg egentlig litt igjen. Som når en har sovet dårlig, er sliten eller har pms og føler seg stygg, stygg, stygg, men mannen lyver, og sier: - Du er fin, fin, fin! (Til tross for at han ikke heter Per en gang)

Neglecta sa...

Det er jo en sannhet med visse modifikasjoner noen ganger. =o) Mammaer liker ALLE tegninger, selv de som kanskje egentlig ikke er så fine i utgangspunktet. Det er jo englene selv som har satt sine streker der.

Mykstart sa...

Fru Storlien:Hehe.. en fin positiv tante som fikk passet sitt påskrevet.

Mammadamen: Slike menn skal man alltid tro på! Alltid. Mens vi som er inni kroppen ser detaljene, som kvisa eller annen styggedom, ser våre kjære helheten.

Neglecta: Jeg må innrøme at jeg ikke synes at alle tegninger er like fine... om det bare er noe ukonsentrert rabbel for eksempel.. så tar jeg ikke vare på dem. Men det meste annet.. det som det ligger litt arbeid i tas vare på i en dertil egnet eske.