onsdag 13. mai 2009

GJENNOMFØRT


Jeg skulle ønske at jeg var mer gjennomført. Jeg beundrer dem som klarer å være det, fra topp til tå, fra innerst til ytterst. De som klarer å rendyrke en stil. De som enten det ene eller det andre. I klær, interiør og livsstil.

- Jeg skulle for eksempel veldig gjerne hatt en leilighet som var gjennomført 50-talls, med alle de frekke fine tingene i plast og tre.
- Jeg skulle veldig gjerne hatt en leilighet som var helt hvitmalt, med sorte møbler og ellers ikke en eneste annen farge.
- Jeg skulle gjerne hatt en leilighet som var helt minimalistisk, uten en eneste unødvendig ting.
- Jeg skulle veldig gjerne hatt en fargerik leilighet, overlesset med frodige detaljer og små stilleben over det hele.
- Jeg skulle veldig gjerne hatt en leilighet som var en blanding av alt dette, på den helt riktige gjennomførte måten.

- Jeg beundrer dem som klarer å handle inn klær, der alt matcher og kan brukes om hver andre. 
- Jeg beundrer dem som har orden i absolutt alle sysakene sine. 
- Jeg beundrer dem som har brettekanter i klesskapet sitt og ellers i livet.
- Jeg beundrer dem som handler inn for en uke om gangen og vet på rams på mandag hva de skal ha til middag på torsdag.
- Jeg beundrer dem som alltid klarer å sluttføre et påbegynt prosjekt, fortere enn svint og uten noe knussel.
- Jeg beundrer dem som klarer å legge seg klokken 23.15 hver dag, fordi man da får nok søvn.
- Jeg beundrer dem som legger frem sine egne og barnas klær kvelden før. (Og alt matcher, så man kan bare stikke hånden inn i skapet og nappe ut noe)
- Jeg beundrer dem som klarer å huske alle bursdager, og kommer med en hyggelig gave nydelig og kreativt innpakket. I rett tid, og gjerne en dag eller to på forhånd.
- Jeg beundrer dem som klarer å ta vare på alle vennenne sine, og regelmessig setter av tid til dype samtaler og holde-på-vennskapet-et-lite-glass-vin-midt-i-uka-treff.

- Jeg beundrer dem som klarer å lage en gjennomført blogg som handler om enten det ene eller det andre. 

Ja, jeg beundrer dem som klarer å være gjennomført på en eller annen måte. Selv havner jeg i kategorien gjennomført lite gjennomført. Jeg jobber med saken, men er ikke sikker på at det blir så gøy.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tror nok de fleste av oss virkelige mennesker av kjøtt og blod faller i kategorien gjennomført lite gjennomført.

(Men ja, jeg vet om én eller to av den typen mennesker du beskriver. Men de skremmer meg mer enn de tiltaler meg!)

Skyggen sa...

Jeg skulle også ønske jeg var mer gjennomført. Men, på den andre siden tror jeg ikke man er mer gjennomført på "innsiden" selv om man er gjennomført utad. Og kanskje er det like greit ikke å være gjennomført på utsiden hvis man uansett ikke er det på innsiden - da er man ihvertfall ærlig ovenfor både seg selv og andre om at ingen i bunn og grunn kan være gjennomførte.

Men litt gjennomførthet hadde jo vært deilig!

fru Storlien sa...

Her fikk jeg assoisasjoner til amerikanske såpeserier! Jeg prøver å være gjennomført entusiastisk! da ordner det meste seg, på en eller annen måte. Hvsi du søler på damaskduken kan man jo bare flytte vasen og så ser alt helt polert ut.

Berit sa...

Jeg er helt sikker på at den mest gjennomførte også har en roteskuff. Dersom den ikke er på kjøkkenet, så er den der et sted.

Frøken Makeløs sa...

Åh, enn om man kunne være litt mer strukturert for eksempel! Det hadde vært noe. Men neida, jeg lar meg avspore hele tiden..