torsdag 7. mai 2009

MAGISK SPYTT

I det vi skal løpe ut døra ser jeg at Lillesmurfen har fått en tannkremflekk på sin nettopp rene genser. Jeg tyr hurtig til univesalflekkfjerneren mammaspytt, og gnir på med liv og lyst.


- Hei mamma! Hvorfor tar du spytt på skjorten min egentlig?
- Det er en flekk her som jeg må få bort litt fort!
- Åja, nå husker jeg det: Mammaspytt er jo magisk!
- Hallo, hvem er det som sier sånne rare ting til deg?
- Du har sagt det! Du har sagt at alle mammaer har magisk spytt!
- .... kremt... har jeg det? Oi! Nå må vi løpe for å rekke banen!

(Gud, jeg må prøve å slutte med dette, jeg hadde jo fått brekningsfornemmelser om noen til stadighet klinte spyttet sitt i ansiktet mitt eller på klærne mine  for å fjerne flekker. Finnes det andre enn mødre som tillater seg denne ekle uvanen? Magisk spytt.. kan det kalles panikkreativ? Og jeg vet faktisk ikke om jeg klarer å slutte helt...)

6 kommentarer:

Kari sa...

Måtte smile litt her... For et par år siden, var det ei gammel dame som gjorde det samme på meg. Hun var ei bekjent av mine foreldre og jeg hadde visstnok en flekk på jakkekragen. Jeg steilet omtrent da hun gjorde det, men husker godt at min mor gjorde det samme da jeg var liten. Den gangen reagerte jeg ikke i det hele tatt.

Kari :-)

fru Storlien sa...

jeg føler at jeg kan tillate meg dette med mine barn, innenfor husets fire vegger. men jeg ville reagert med sjokk og vantro om min mor hadde gjort noe lignende på meg nå. Kanskje dette er slikt man vokser av seg?

Neglecta sa...

Hehe, jeg kan love deg at det stopper seg selv når de blir litt større. Da rygger de nemlig når den våte fingertuppen kommer - nesten som Karius og tannbørsten. =o)

Mykstart sa...

Kari: Ja det er det der med de klamme mammafingrene..

Fru Storlien: Jeg kan huske min mors klamme fingre..

Neglecta: Jeg ser tegn hos eldstemann på 7, han vemmes og gremmes...

Alt godt sa...

Mor mi gjorde dette med meg, og eg vart såååå kvalm kvar gong ho gjorde det. Ho er litt grenselaus, og kunne finne på å fjerne eggeflekkar i munnviken på same måten, grøss.... Og som med alt anna ho gjorde som eg hata har eg lagt meg i selen for ikkje å gjere det med mine barn, og på dette punktet har eg klart å halde meg.

Mykstart sa...

Alt godt: Eg er redd eg har både eggflekkar og andre flekkar på samvittigheten. I munnviken, øyekroken... og div andre stader i ansiktet. Eg har ikkje klart å legge meg i selen. Sjøl om eg altså husker mi mor gjorde det, og at det var ekkkkkkelt! Skal prøve, skal prøve..