fredag 22. mai 2009

MER ELLER MINDRE LAVA

Lillesmurfen og hans mor er på vei hjem på trikken. Mor er svært sliten, og ikke tilstede i hodet sitt i det hele tatt.

- Mamma, blir det mer lava om man heller vann oppi?
- Eehh.. det blir det nok ikke..
- Tror du det blir mer lava om man heller et helt hav oppi da?
- Eeehh.. det tror jeg heller ikke, det kommer nok bare til å koke bort.
- Hva mener du med at det kommer nok til å koke bort?
- Eeeehh.. det betyr at du spør litt vanskelig akkurat nå. Jeg er rett og slett helt tom i hodet. Kan du ikke spørre pappaen til Dinosaureksperten? Han er jo tross alt forsker og vitenskapsmann.
- Det er han ikke. Han er doktor.
- Ja det er han også.
- Men Indiana Jones var på jakt i jungelen etter noen kjempefine skatter sammen med noen vitenskapsmenn..og..og ..og.....

Smurfemammaen sier lalalalalala.... og holder seg for ørene. Lava meg her og lava meg der. Er det virkelig meningen at mødre skal kunne svare på slikt når de skylder blodsukker?

4 kommentarer:

Blogger sa...

Hehe :-) Kjenner jeg blir sliten bare av å lese om den uendelige rekken med genispørsmål som du møtte i dag :-)

Siw sa...

Hehehe, fiiiine smurfemamma!
... er det ikke på tide at små smurfer blir fortalt litt eventyr, av og til og ikke bare fores med fakta? ;)
Eller komme med kontre-spørsmål, "hva slags lava da?" og si at det kommer helt an på typen lava ... fniiis! ..skylder man blodsukker så!
Klem

citten sa...

Ai, ai, ai - glad eldstemann bare er tre år, jeg får tydeligvis legge meg i hardtrening og pugge litt leksikon...

Mykstart sa...

Vivi: Ja sliten blir man.. og det vil jo ingen ende ta..

Embla: Joda, klart de skal få eventyr. Men man må være en smule opplagt for i det hele tatt klare å komme på noe.. glupt..:-)

Citten: Det er rett rundt hjørnet..