torsdag 21. mai 2009

EN LITEN TITT






Her er et par bilder fra Villaen. Som dere ser så trengs her en aldri så liten innsats for at shabby chic stilen skal slå imot deg. (Møblene er fra visningen og er fjernet nå) Hvor skal man begynne, hva skal prioritere, og i hvilken rekkefølge? Jeg har jo lyst å begynne å male med en gang, men skjønner at det er lurt å skifte tak og røske ut det som er råttent i kjelleren. 

Jeg tror det må være den eneste hytten i hagen som er mørkegrønn med røde karmer. Jeg tenker at det er mer fjellhyttefarger, og ikke kolonihagehyttefarger. Rødt er selvsagt, men ikke sammen med grønt. 

Så nå vil jeg ha forslag fra dere på farger på hytten! Hvit, rød, lyseblå?  

(Og hvordan man skal få bort denne streken under teksten, noen som vet?)

12 kommentarer:

Linda sa...

Oj så spennende prosjekt! Visste ikke at kolonialhytter kunne være så store! Kommer til å følge spent med hele veien!

Den streken under teksten var merkelige greier...

anne sa...

Veldig fint, der blir det fantastisk med ditt pågangsmot og din innsats.

Fargevalg: Spørs litt hvordan det er rundt, rød liten stue i skogen? Lys og lett sommerhytte? Villmusene har et annet forslag: Male som en regnbue, med blomster sol og stjerner på...

Eira sa...

Jeg stemmer for rødt med hvite karmer!

Anonym sa...

Hei May,
eg synes du skulle male huset kvit og alle karmene lysegrått.

Gratulerer forresten ;-)

KJB

Anonym sa...

"text-decoration: underline;"
og noko med "Apple-style-span"


Dette står i kildekodet ditt. Så eg antar berre at du har hatt nokon feil instillingar på maskina di eller det var noko feil på denne siden kor du har forfattet teksten.
Eg er ikkje så veldig in i blogge-verden

KJB

Mammadamen sa...

Oi, utrolig koselig sted! Ville også målt hvitt, kanskje med røde karmer... Gleder meg til fortsettelsen!

Kathrine sa...

Gult med hvite kanter. Og masse masse hvitt inne... :-) Var så fint lys der!

(Men hvis vi bare skulle velge mellom de tre farvene så ville jeg gått for rød med hvite kanter)

Bare litt misunnelig på deg nå.

Om du vil kan du få noen stauder av oss (veldig greit med stauder som bare brer seg, man kan dele dem opp og bytte med andre)

Siw sa...

Nydelig! Spennede! Mal alt hvitt, hvitt, hvitt! Tenk så fine rosebuskene dine blir mot en gammelmodig, hvit vegg?! Og petuniaene dine i vinduet, eller hva du nå har der, bak vakre, romantiske blondegardiner ... hviiiiittt! ;)
Du kan jo ha rød eller blå dør ..?
Klem!

Kathrine - som ombestemte seg sa...

Hm, liker Emblas tankegang der... hvitt inne, hvitt ute, hvitt i hjertet, hvitt i sinnet.... (men det var kanskje en annen sang)

Hvitt med blå dør!

Ellmine sa...

jeg har også opplevd at det skjer innimellom når jeg legger inn bilder. Hele teksten har rett og slett blitt en likn. Hvis du går inn i "rediger i HTML" på innlegget ditt. Og fjerner de kodene som ikke hører til i teksten din(som ikke er bildene)så skal det ordne seg.

Jorunn Solli sa...

Skikkelig fint May ;-) Jeg foreslår at du maler fredsduer på alle veggene! Her kommer du aldri til å ha fett hår og bakrus. Bare nydlige barn som er konstant lykkelige.... hjemmelaget mat, heklede gardiner og kubbelys som dufter jordbær. 0g på lyse sommerkvelder, sormuntre samtaler med cahmpangedrikkende venninner. Gleder meg allerede

elisabeth sa...

Kan jeg få lov å foreslå: Gråblått, med hvite karmer, og RØD dør!!! Lekkert, annerledes, nydelig i et blomsterhav, friskt, og absolutt smurfevennlig!
Se link her: http://4.bp.blogspot.com/_ty8QHPf82vo/SZq04H8nBiI/AAAAAAAAEgA/uZOTQ_Mtwpc/s1600-h/01.jpg