fredag 5. september 2008

TVILLINGSETT


Ninni har blitt tante og strikket klær til de små guttenurkene.
Skulle likt å sett dem i habitten...
Og dette er slettes ikke det eneste hun har strikket. Gå inn på siden hennes og se, det flommer over. Jeg er virkelig imponert over produksjonen!!:-)

Klærne er strikket i Merinoull fra Bånsull. Buksen er "Bukse uten seler",
som er strikket i glattstrikk. Raggsokkene er strikket med en annen hæl, den hælen som hun får best til å strikke.

Jeg synes det er veldig bra at det ikke strikkes slavisk etter en oppskrift, men at man strikker og gjør om etter eget hode.

Ellers driver jeg på å fotograferer en ny strikkebok om dagen. Ikke min egen, her er det bare bildene jeg har ansvaret for. En annen bok med babyer er også under fotografering.
Dere skal få noen smakebiter etterhvert.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Jeg har forsøkt å få tak i elastisk fløyelsbånd til "bukse uten seler" i mørkebrun farge. Har ringt flere hobbybutikker uten hell.

Hvor kan dette bestilles? Bor i Stavanger.

Takk for hjelpen!
Mvh Inger

Mykstart sa...

Der er jeg redd jeg ikke helt kan hjelpe deg, Inger.
Jeg har nemlig selv prøvd flere ganger i ettertid uten hell.
Vet ikke om det var bare en sesongvare.
Du kan jo prøve å ringe Stoff og Stil i Drammen, de har i stort utvalg av bånd vet jeg.
Knappehuset utenfor Bergen også.
Send meg gjerne en tilbakemelding om du får napp der.
Du kan jo se om du finner andre elestiske bånd å putte på. Ellers er en strikket snor elastisk og fin også.

Jeg visste jo ikke da jeg kjøpte den, at det var noe som skulle være vanskelig å få tak i, så det beklager jeg.
Den er jo veldig fin, så jeg synes at det er rart igrunnen.

Catzerine sa...

Hei! Vi koser oss med boka, er i gang med omslagsbodyen, setter en bestemor på omslagsjakken, og hadde i dag strevd med å finne et garn som passet strikkefastheten oppgitt til "bukse uten seler". 21 m/10 cm står det. Men da vi kom hjem og så nøyere etter, er det jo oppgitt samme garn til både den og andre ting, men på de andre tingene står det 28 m/10 cm, og da aner vi uråd ...? Og at både bukse med seler (28 m/10 cm) og bukse uten seler (21 m/10 cm) skal ha like mange masker ...? Er 21 m en skrivefeil?
Som "ikke strikket siden ungdomsskolen", er det litt skummelt å begynne uten å være sikker på at det er rett ...