torsdag 9. juli 2009

LITT STRIKK

Myk Start ble starter som en strikkeblogg, siden har den utviklet seg til å bli mer en.. ja hva skal jeg si.. en mammablogg? Det er lenge siden det har vært noe strikking her nå. Myk Start må ta seg sammen, må blogge mer håndarbeid.. hun holder jo på med sybok nå. Og derfra kommer det jo endel etterhvert.

For et par dager siden kom jeg over en blogg, Ifralahell, jeg husker ikke helt hvordan eller hvorfra jeg kom inn til henne. Men bloggen var fin, så jeg snuste rundt der inne. Jeg innrømmer lett at jeg smilte fra øre til øre da jeg så at hun hadde strikket denne fine lille vesten, og at Myk Start stod på favorittlisten hennes. Det gjorde igrunnen mye av min bloggdag.

Og som vanlig elsker jeg når strikkende damer lager tingene helt anderledes enn det jeg har gjort i oppskriften. Hun er ganske ny i bloggverdenen, så stikk gjerne inn og hils på henne. Du vil finne glade interiørbilder, mat.. litt om stort og smått.



2 kommentarer:

Agnethe sa...

Hei!
Gøyal bok med mange fine oppskrifter og ideer!
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på bestemorteppe på side 16, har begynt med en liten lapp som prøve, men hullmønsteret blir bare rot! På bildet ser det ut som det blir en slags horisontal stav med hull mellom, men hos meg blir det bare skjevt... Dessuten skjønner jeg ikke at jeg skal avslutte med 2 m r sammen før de 3 rette, da mister jeg jo en maske pr rad? Skal jeg strikke rette masker både fram og tilbake?
Jeg har bare strikket rett og vrang tidligere, så det er nok litt avansert for meg dette her....
Takker for svar!

Mvh
Agnethe

Mykstart sa...

Send meg en mail på mayb-la@frisurf.no, så svarer jeg deg der. Ok? Dette skal du få til!
May